23 Nisan, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesinin ve egemenliğinin simgelerinden biri olarak büyük bir öneme sahiptir. Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin (TBMM) kuruluş tarihi olan 23 Nisan 1920, sadece bir meclis açılışı değil, aynı zamanda ulus olarak kendi kendimizi yönetme irademizin tescillendiği bir gündür. Bu tarih, aynı zamanda her yıl kutladığımız Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nın da temelini oluşturmaktadır. Her yıl coşkuyla kutlanan bu özel gün, Türkiye'de bir bayram olarak çocuklara adanmış tek gün olması bakımından da oldukça dikkat çekicidir.
23 Nisan’ın tarihi, Kurtuluş Savaşı'nın zorlu günlerine dayanır. 16 Mart 1920'de işgal altındaki İstanbul’dan kaçan Mustafa Kemal Atatürk, 23 Nisan 1920’de Ankara’da Türkiye Büyük Millet Meclisi’ni kurarak ulusun kendi kendini yönetme iradesinin ilk adımlarını attı. Bu meclis, yalnızca bir yönetim organı değil, aynı zamanda milletin bağımsızlık mücadelesinin en önemli temsilcisidir. Atatürk, meclisin açılışında yaptığı konuşmada, “Egemenlik, kayıtsız şartsız milletindir” diyerek ulus egemenliği, demokrasi ve milli irade konularında yeni bir anlayışın tohumlarını attı.
23 Nisan, bu anlamının yanı sıra, Atatürk tarafından çocuklara olan sevginin ve onların gelecekteki rolünün öneminin de simgesidir. 1929 yılında, Atatürk, Ulusal Egemenlik Bayramı'nın çocuklara adanmasını istemiş ve 23 Nisan'ı çocuk bayramı olarak kutlanması yönünde karar almıştır. Bu karar, geleceğin teminatı olan çocukların, ülkenin bağımsızlık ve egemenlik mücadelesindeki öneminin vurgulanması anlamına gelmektedir. Böylece, Türk milletinin geleceği çocuklara emanet edilmiş ve onlara olan güven, bu bayramla pekiştirilmiştir.
23 Nisan'da, Türkiye genelinde farklı etkinlikler düzenlenmekte ve çocuklar bu bayramın coşkusunu yaşayabilmektedir. Her yıl 23 Nisan zamanı, okullarda yapılan etkinlikler, danslar, gösteriler ve çeşitli yarışmalar ile çocukların aktif katılımı sağlanmaktadır. Ayrıca, bu günde, sokaklarda ve meydanlarda gerçekleştirilen törenlerle, 23 Nisan'ın önemi her kesime aktarılmakta, geleceğimizin teminatı olan çocuklar bir araya gelerek eğlenceli zaman geçirmektedir.
Türkiye'nin dört bir yanında yapılan bu organizasyonların yanı sıra, uluslararası çocuklar da bu bayramda Türk çocukları ile birlikte kutlamalara katılmakta ve bu sayede farklı kültürlerin birleştiği bir atmosfer oluşmaktadır. 23 Nisan’da yapılan kutlamalar, dünya üzerindeki birçok ülkede de benzer şekilde anılmakta ve Türk çocukları ile dünya çocukları arasındaki dostluk bağlarını güçlendirmektedir.
Atatürk’ün “Bugünün küçükleri, yarının büyükleridir.” sözünden hareketle, bayramda çocukların ön plana çıkarılması, onların hayal güçlerini geliştirirken aynı zamanda farkındalık kazanmalarına da yardımcı olmaktadır. Bu özel günde, çocukların sadece eğlendiği değil, aynı zamanda geçmişi anlamamız açısından da önemli bir bağ kuran bir gün olarak her yıl büyük bir coşku ile kutlanması, 23 Nisan’ın sadece bir tatil günü değil, aynı zamanda bir anlamlar bütünlüğü taşıdığını da göstermektedir.
Söz konusu etkinliklerin yanı sıra, ulusal bayram niteliğinde olan 23 Nisan, milli hislerin tazelendiği, toplumun her kesiminde birlik ve beraberliğin vurgulandığı bir gün olarak da tanımlanabilir. 23 Nisan'da yapılan kutlamalar, Türkiye’deki tüm bireylerin, özellikle de çocukların, ulusal kimliklerine sahip çıkmalarına ve gelecek nesillere bu bilinci aktarma görevini üstlenmelerine zemin hazırlamaktadır.
Sonuç olarak, 23 Nisan, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesiyle birlikte çocuklara olan sevginin ve onların gelecekteki öneminin kutlandığı özel bir bayramdır. Bu gün, hem tarihi bir yolculuk hem de geleceğin teminatı olan çocuklarımıza yönelik bir taahhüt niteliğindedir. Her yıl çeşitli etkinliklerle kutlanan bu gün, sadece bir bayram değil, aynı zamanda bir ulusun hafızasında derin izler bırakan bir gündür. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, çocuklarımıza geleceğin liderleri olarak birer rol model olma fırsatı sunmakta ve onlara ülkemizi daha ileriye taşımaları için gereken özgüveni aşılamaktadır.